dinsdag 7 juni 2016

ik@O3.nl

Na verschillende conflicten tussen 2 groepen Somalische -, en Syrische meisjes willen we wat meer positieve energie in de groep. We zijn daarom begonnen met het uitdelen van "eigenwijsjes" (kaartjes die helpen om positief te denken op een eigen en wijze manier met een bijpassende illustratie) in onze O3/bovenbouw groep. De leerlingen mogen zelf een kaartje trekken maar de meeste kaartjes moeten we wel even voorlezen en uitleggen. Bijvoorbeeld; "ik trek het geluk naar mij toe" is best lastig voor iemand die nog maar een paar weken in Nederland is.
Een jongen denkt dat hij zijn kaartje ("Ik ben mooi van binnen en van buiten!) wel begrijpt en legt het aan een medeleerling uit. "Dat betekent dat ik binnen, in de klas, mooi ben maar ook buiten, op het schoolplein".

Geen opmerkingen:

Een reactie posten